Поради класному керівнику


                                               















Пам’ятка класному керівникові 5-го класу 
  1. Працюйте над формуванням колективу через різноманітні доручення, змінюючи групи. 
  2. Розвивайте почуття колективізму через спільну турботу про престиж класу 
  3. Пріоритет надавайте індивідуальній роботі (спостереження, бесіди, анкетування, 
  4. Уникайте гострих кутів, проявляйте стриманість, терплячість. 
  5. Пам’ятайте:  ніжності, співучасті у вирішенні їхніх проблем, турботи. 
  6. Вчасно й мудро підтримуйте дитячу активність. 
Не забувайте: формування класного, батьківського й учительського колективів не
менш важливе,ніж дитячого. Ретельно готуйтеся до батьківських зборів, проводьте
сімейні вечори,активно залучайте батьків і вчителів-предметників до життя класу.

РЕКОМЕНДАЦІЇ 
КЛАСНИМ КЕРІВНИКАМ
5-х класів щодо успішної адаптації учнів:
· проявляти доброзичливе ставлення, підтримку;· реалізовувати демократичний
стиль керівництва
· не висувати на початку року великих вимог до дітей, пам’ятати різницю
 між п’ятикласниками та ішими учнями середньої школи;
· намагатись, щоб заняття викликали в учня позитивні переживання, позитивне
емоційне ставлення до навчального предмету;
· орієнтувати дітей на вироблення об’єктивних критеріїв успішності і неуспішності,
прагнення перевірити свої можливості і знаходити (за допомогою дорослих) шляхи
подальшого їх розвитку і вдосконалення;
· допомогти учням із низьким соціальним статусом в класному колективі відчути
себе потрібними і бажаними в класі:
· проводити відповідні класні години для покращення неформальних відносин між
дітьми з використанням активних форм роботи;
· залучати до позакласної роботи, групових заходів,щоб вони більше спілкувалися;
· на позакласних заходах давати можливість проявити себе з кращої сторони;
· звертати увагу однокласників на успіхи цих дітей у тому, що в них виходить.

Пам'ятка класному керівнику  щодо проведення виховних годин 
Мета проведення:
  •     вивчити індивідуальні особливо­сті учнів під час неформального  спілкування;
  •     пізнавати інтереси учнів, розуміти  їхні переживання та мотиви по­ведінки;
  •     обговорювати поточні події класу,  району, держави.
Форма проведення:
  • вільне спілкування вчителя з учня­ми;
  •     бесіди на заплановані теми;
  •     обговорення актуальних статей  із газет;
  •     обговорення кінофільмів, книжок, вистав;
  •     зустріч із цікавими людьми;
  •     усні журнали;
  •     засідання прес-клубу;
  •     виступи учнівських лекторських груп;
  •     дискусії;
  •     години спілкування;
  •     тренінги;
  •     екскурсії;
  •     політичне інформування учнів.

Молодому вчителю на замітку. Поради наставника

Будь-який молодий учитель, який нещодавно перетнув поріг школи, зіштовхується з безліччю проблем, пов’язаних з професійною самоідентифікацією, із сприйняттям старших колег та, насамперед, утвердженням у дитячому колективі. Різка переорієнтація ролей від вчорашнього учня до вчителя зобов’язує молодого педагога шукати безболісні, комфортні шляхи адаптації в шкільному середовищі. Як достойно проявити себе, зарекомендувати відповідальним та сумлінним працівником, як знайти спільну мову з дітьми, чи потрібні компроміси між обов’язками та бажаннями? Кожного дня молоді вчителі ставлять подібні питання колегам, наставникам, друзям та, перш за все, собі.
По-перше, радимо вам не боятися своїх перших кроків, адже з вашою появою в школі додаються більш сучасні педагогічні технології, нові свіжі ідеї, креативні підходи та й, звичайно, привабливі, молоді, усміхнені обличчя. Не стіни формують авторитет навчального закладу, а люди, які натхненно працюють у ньому.
По-друге, сучасні діти дуже цінують та комфортніше почувають себе в оточенні молодих учителів, які володіють іноземними мовами, обізнані в сучасній музиці, модних тенденціях, молодіжних течіях, які знають, що таке «Vkontakti», спілкуються по Скайпу, вільно почувають себе в лабіринтах Інтернету та є постійними учасниками чатів і форумів.
Працюйте над собою, зростайте інтелектуально, поглиблюйте свої знання з предмету, цікавтесь новинками професійної сфери, не залишайтесь осторонь активного громадського життя. Учні поважають тих педагогів, які виходять за рамки офіційної шкільної програми, не розгублюються через каверзні запитання, з гумором реагують на нестандартні ситуації та можуть стати чудовим взірцем для них самих. Сучасні школярі будуть більш відкриті та відвертіші скоріше з молодим учителем, аніж із педагогом старшого покоління.
Не нехтуйте позакласною роботою. Ніщо так не зближує вчителів та дітей, як сумісна творчість (театральні постановки, конкурси талантів, волонтерська діяльність, благодійні проекти, мандрівки тощо).
Головне – поважайте своїх учнів, цінуйте їхню думку та акуратно коригуйте її, якщо це потрібно. Намагайтеся бути демократичними, але без панібратства. Завжди дотримуйтеся субординації. У принципових ситуаціях дайте чітко зрозуміти, що думка вчителя повинна теж враховуватись.
У кожній школі існує сьогодні психологічна служба, яка надасть вам необхідну підтримку. Обов’язково радьтесь зі старшими колегами. Вони застережуть вас від можливих помилок, максимально проінформують про існуючі проблеми, підкажуть вихід із ситуації.
Для молодого вчителя важливим компонентом успіху є його зовнішній вигляд.
Подбайте про свій власний стиль. Джинси залиште для вихідних або мандрівок. Для роботи придбайте 2-3 елегантних костюми та доповнюйте їх різними блузками та аксесуарами. По можливості, купіть гарну сумку та класичне взуття. Це надасть вам певної статусності та більшої впевненості в собі. Сучасні діти дуже ретельно стежать за зовнішнім виглядом учителя, помічають будь-які дрібниці, тобто надають велике значення тому, як він виглядає.
І насамкінець, найважливіше. Приходьте до класу з усмішкою. Як би не складались обставини, своїм виглядом ви повинні випромінювати впевненість та оптимізм, справляти враження успішної людини. Користуйтесь чудовим висловом Марка Твена: "Якщо хочеш підняти собі настрій, підійми його кому-небудь іншому".
Існує думка, що молодість – це недолік, який дуже швидко проходить. Бажаю вам, щоб у вашому випадку цей "недолік" був притаманний вам якнайдовше та перетворився у вашу велику перевагу.



Комментариев нет:

Отправить комментарий